Gadżety reklamowe - jakie wyróżniamy i co polecamy?

Gadżety reklamowe

Podział gadżetów reklamowych na typy/grupy/kategorie można przeprowadzić na wiele sposobów. Innowacyjność branży reklamowej sprawia, że wciąż pojawiają się nowe pomysły na nośniki i gadżety, które działają na wyobraźnię klientów.

Materiały reklamowe POS - informacje o nas

Obok gadżetów uniwersalnych, jak słodycze czy kubki, możemy też wyróżnić przedmioty dedykowane branżom specjalistycznym. Możemy też podzielić gadżety reklamowe zgodnie z zastosowaniem: dla domu, odzieżowe, elektroniczne, dla biura, dla domu czy do zjedzenia.

Albo wedle materiałów z których są wykonane: skóra, tektura, ceramika. Najważniejszy jest jednak sam pomysł na gadżet, który nie będzie wyłącznie przedmiotem jednorazowego użytku, ale zostanie z osobą obdarowaną na dłużej, przypominając o naszej firmie i jej walorach.

Gadżety reklamowe - notes

Informacje o gadżetach

Gadżety reklamowe nie powinny być zbyt abstrakcyjne. Ich użyteczność przesądza o wartości materialnej i emocjonalnej. Smaczne cukierki albo kosze upominkowe choć prędko zostaną zjedzone, na długo zapiszą się we wdzięcznej pamięci konsumenta. Elektronika, jak kalkulator, myszka czy pendrive a także tak prosty gadżet jak kalendarz – będą w użytku przez długi czas.

Fenomenalnym nośnikiem reklamowym jest koszulka czy bluza; ich wartość informacyjna jest niemal niezbywalna (chyba że zainwestujemy w kiepski nadruk lub haft…). Choć w polskich realiach przywykliśmy do faktu, że „reklamowy” oznacza „jednorazowy”, firmy coraz częściej zdają sobie sprawę, że naprawdę dobre gadżety reklamowe są trwałe i dobrej jakości albo… wyjątkowo smaczne.

Reklama nie musi, nie może być nachalna i byle jaka. Planując pozyskanie nowych i zatrzymanie starych klientów zawsze trzeba dbać o styl. Możliwość wyboru adekwatnych do klienteli gadżetów reklamowych jest ogromna. Kontakt z klientem powinien nawiązać się już w siedzibie firmy, w sklepie czy punkcie usługowym. Trafnie dobrane materiały POS pomogą dobrze przyjrzeć się preferencjom klientów, ich zachowaniom i, często, upodobaniom, oraz określić w jakie gadżety reklamowe warto zainwestować, że jeszcze bardziej związać ludzi z marką.

Dla każdego coś dobrego

Ciekawe materiały reklamowe powinny być dostosowane do odbiorców. Warto pamiętać, że przygotowanie gadżetów dla współpracowników czy kontrahentów jest względnie łatwe – adresat jest nam dobrze znany, wiemy jak sprawić, żeby poczuł się doceniony albo rozbawiony. W przypadku klientów, których chcemy pozyskać warto stawać na sprawdzone patenty albo gadżety uwzględniające… dzieci.

Tak, to właśnie nadruk na ciepłym polarze albo puchaty ręcznik z logo stają się ukochanymi przedmiotami dziecka i latami przypominają o naszej marce. Producent gadżetów reklamowych jest więc otwarty na propozycje zgłaszane przez zamawiających gadżety i chętnie przygotuje gadżet na zmówienie.

Bywa bowiem tak, że to kontakty z ludźmi na co dzień stają się inspiracją i do głowy przychodzi innowacyjny pomysł; przedmiot, którego nie ma w katalogu. Dla najmłodszych i najstarszych klientów gadżety reklamowe często mają dużą wartość emocjonalną, dlatego ukłon w ich stronę zawsze wiąże się z wymiernymi korzyściami.

Dzieci i dorośli – czy tak bardzo się różnią…?

Jeśli chodzi o dostawanie prezentów – a gadżety reklamowe to bardzo specyficzne prezenty – raczej nie. Komunikacja marketingowa nie może obejść się dziś bez gadżetów reklamowych, ale jej powodzenie zależne jest właśnie od trafnego określenia grupy docelowej a potem od ustalenia jaki rodzaj przedmiotów najbardziej nadaje się na reklamowy prezent dla tej grupy.

Zarówno dorośli jak dzieci mnóstwo czasu spędzają przy swoich biurkach: choć specyfika ich pracy jest odmienna, obie grupy chętnie sięgają po organizery, notatniki, ołówki i długopisy oraz wszelkie inne drobiazgi galanterii papierniczej.

Także gadżety elektroniczne będą trafnym wyborem dla tej grupy. Ale już alkohol, skórzany wizytownik czy drobiazg do samochodu to gadżety wyłącznie dla dorosłych, tak jak maskotka czy kocyk – wyłącznie dla dzieci.

Długopisy reklamowe i zeszyty

Gadżety reklamowe dla branż specjalistycznych

Przygotowując gadżety reklamowe dla przedstawicieli branż specjalistycznych trzeba spozycjonować się jako fachowiec. Przekaz jaki niosą ze sobą gadżety reklamowe rozdawane kontrahentom, współpracownikom oraz pracownikom powinien być jednoznaczny: dajemy wam to, co mamy najlepszego.

Nie można sobie wyobrazić, żeby producent słodyczy nie dysponował koszami prezentowymi, fabryka komputerów – gadżetami elektronicznymi, a fabryka odzieży – bluzami z nadrukiem. Słodki czy alkoholowy dodatek zawsze jest mile widziany, ale nie może to być jedyny przedmiot, jaki oferujemy tego rodzaju grupie docelowej.

Każda branża ma swoją specyfikę i sposób komunikacji zarówno z własnymi przedstawicielami jak i klientami. Dobrze zaprojektowane gadżety reklamowe to wizytówka branży i jej najlepsza rekomendacja.

Rodzaje reklamy a nasza oferta reklam do sklepów - innowacyjne materiały point of sale

Jak już wspominaliśmy, kontakt z klientem zaczyna się w naszym punkcie sprzedaży, na stoisku targowym, w sklepie czy punkcie usługowym. Innowacyjne materiały POS są na pierwszej linii frontu w bitwie o klientów.

Zawieszki, ramki, stojaki na wizytówki czy ulotki, potykacze i flagi – to one przykuwają uwagę najpierw. I kiedy już klient pojawi się w naszym point of sale, dobrze zaskoczyć go dodatkowymi gadżetami reklamowymi, które będzie mógł ze sobą zabrać.

Hurtownie materiałów POS oraz gadżetów reklamowych pozwalają firmie na składanie dużych zamówień – wszystkie materiały są wtedy tanie i można zaplanować dłuższą akcję promocyjną. Firma Rodan stawia sobie za zadanie przygotowywanie materiałów reklamowych, które będą służyły zarówno pracownikom punktów sprzedaży jako ich wizytówka, jak i klientom, którzy w takich punktach się pojawią.

Nowoczesne gadżety reklamowe to jeden z najlepszych elementów długofalowej strategii marketingowej: klient, do którego ręki trafią dobrze zaprojektowane i, co ważne, przydatne w jego codziennej aktywności gadżety, na pewno przywiąże się do marki na dłużej.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl