Jak dobrze zaprezentować ceny w sklepie stacjonarnym?

Ceny na towarach w sklepie i ich rola w procesie sprzedaży

Ceny na towarach w sklepie


Czynnikiem, który w dużym stopniu wpływa na decyzję o zakupie jest cena towaru. Wielu klientów decyduje się na nie zawsze niezbędny detal do domu czy kolejny element odzieży, ponieważ znaczna obniżka jest dla niego obietnicą korzyści. Uwidacznianie cen towarów nie tylko pozwala informować klientów o atrakcyjnych promocjach. Jest też pomocne w podejmowaniu decyzji. Kupujący otrzymuje pewną i wiarygodną informację, dzięki której wie, ile zapłaci za produkt. Tradycyjna forma sprzedaży wiąże się też z obowiązkiem informowania klienta o cenie oferowanego produktu. W myśl ustawy z 2016 roku towar nie musi już być jednak metkowany. Ofertę sprzedawca może umieścić w samodzielnym stojaku, przywieszce lub innym tego typu akcesorium ekspozycyjnym. Obowiązek informacji jednak nakłada na sprzedawcę prawo konsumenta – cena towaru powinna się znaleźć nie tylko na ekspozycji, ale też w miejscu udostępniania produktów do bezpośredniej sprzedaży. 

Systemy prezentacji cen

System prezentacji cen


Zarówno tradycyjna forma sprzedaży, jak i sprzedaż internetowa wiążą się z koniecznością estetycznej ekspozycji towaru. Statystyki wskazują na korzyści reklamy, jaką zapewnia właściwa prezentacja produktów. Może ona podnieść ich sprzedaż aż o 30%. Oznacza to przede wszystkim estetykę ekspozycji oraz komplet niezbędnych informacji, dzięki którym klient wie, co kupuje. Nowoczesne systemy prezentacji cen jakie oferuje firma Rodan umożliwiają umieszczenie czytelnej informacji w każdym miejscu, w którym jest wystawiany towar. Są to zarówno estetyczne wywieszki cenowe, jak i stojaki ze specjalnymi klipsami i mobilnymi ramionami, przyssawki, kieszenie foliowe, ramki aluminiowe, taśmy samoprzylepne i wiele innych. Dzięki możliwości ich przemieszczania i ustawiania w dowolnej pozycji, właściwa prezentacja ceny jest bardzo łatwa. Dodatkowo jest to odpowiednie miejsce na umieszczenie reklamy. Wywieszka cenowa z klipsem może być przypięta do krawędzi półki, ramienia wieszaka, stojaka ekspozycyjnego i innych elementów wyposażenia sklepu. 

Stojaki i potykacze – prezentacja promocji i reklamy

Materiały POS Rodan banner 


Informowanie o cenach produktów może również przyjmować różne formy promocji i reklamy. Do tego celu doskonale się nadają specjalne stojaki ekspozycyjne i potykacze. Umieszczenie w takim akcesorium fotografii produktu lub informacji tekstowej wraz z ceną promowanego artykułu pozwala zwrócić uwagę klienta jeszcze zanim wejdzie do sklepu. Potykacze są często wykorzystywane przez lokale gastronomiczne, które tym sposobem zachęcają gości do wejścia na wyjątkowo tani zestaw obiadowy czy niepowtarzalną w smaku kawę. Stojaki ekspozycyjne można również wykorzystywać do prezentacji ceny jednostkowej konkretnego produktu np. na wystawie sklepowej czy w zaaranżowanej na terenie placówki łazience. Rodan oferuje wiele akcesoriów, dzięki którym można uprawiać marketing tradycyjny lub też estetycznie eksponować ceny artykułów.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl