Jak powinna wyglądać idealna ulotka reklamowa?

1. Rozmiary ulotki reklamowej

Ulotki reklamowe funkcjonują w różnych formatach, czyli rozmiarach. Do standardowych należą przede wszystkim formaty A5 (pół arkusza A4 – 210mm x 148,5 mm), DL (1/3 arkusza A4 – 210mm x 99mm) oraz A7 (105mm x 74mm). Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by stworzyć kreatywną ulotkę w innym, dowolnym rozmiarze. Ciekawy kształt, na przykład koła czy kwadratu, to świetny sposób na jej wyróżnienie z tłumu ulotek reklamowych, a w efekcie zdobycie przewagi nad konkurencją.

2. Dopasowana grafika na ulotce

Grafik przygotowujący ulotkę reklamową

Myśląc o tym, jak zrobić ulotkę, która pomoże nam dotrzeć do grupy odbiorców, nie zapominajmy o jej oprawie graficznej. To właśnie tło, kolory napisów czy zdjęcia decydują o atrakcyjności wizualnej broszury reklamowej. Przy tworzeniu ulotki warto zachować jednak umiar – zbyt wiele zestawionych ze sobą elementów może zmniejszyć jej czytelność, przytłaczając przy okazji odbiorcę. Uważać należy zwłaszcza z wykorzystywaniem wielu różnych fontów. Najlepiej pozostać przy maksymalnie dwóch, eksperymentując ewentualnie z grubością, pochyleniem lub pogrubieniem napisów. Niezbędnym elementem skutecznej ulotki reklamowej są również wysokiej jakości, przykuwające wzrok zdjęcia, dopasowane adekwatnie do charakteru działalności firmy.

3. Przyciągająca treść ulotki

Najważniejszym elementem ulotki jest bez wątpienia znajdująca się na niej treść. Warto pamiętać, by nie była ona zbyt długa – w dobie internetu, odbiorcy przyzwyczajeni są do krótkich i treściwych informacji. Zbyt duża ilość tekstu może zniechęcić ich do zapoznania się z ofertą firmy. Proste, ale chwytliwe hasło reklamowe i zwięzły przekaz ofertowy to jednak nie wszystko. Dużą uwagę należy przywiązać również do poprawności językowej. Błędy ortograficzne czy literówki mogą być odebrane jako brak profesjonalnego podejścia do klienta. Ważny jest również układ treści na ulotce reklamowej – całość powinna być czytelna, a kluczowe informacje wyróżnione innym kolorem lub większym rozmiarem fontu.

4. Druga strona ulotki

Odwrót ulotki to dodatkowe miejsce, które warto wykorzystać podczas tworzenie skutecznego materiału promocyjnego firmy. Na drugiej stronie broszury świetnie sprawdzą się przede wszystkim takie elementy, jak mapka ze wskazówkami dojazdu, rekomendacje innych klientów czy kupon rabatowy. Szczególnie ostatni z nich może zdecydować o pozostawieniu ulotki przez klienta. Decydując się na jego umieszczenie pamiętajmy o określeniu warunków akcji promocyjnej i czasie jej obowiązywania.

5. Dane kontaktowe na ulotce

Ostatnim, choć nie najmniej ważnym elementem idealnej ulotki reklamowej są dokładne dane kontaktowe firmy. W projekcie nie może zabraknąć adresu jej siedziby, numeru telefonu, adresu e-mail oraz adresu strony internetowej. Wszystkie te dane muszą być aktualne – potencjalne błędy mogą uniemożliwić zainteresowanemu klientowi kontakt z firmą, zmniejszając przy tym skuteczność całego przedsięwzięcia.

Banner materiały POS rodan

Starannie zaprojektowana i wykonana ulotka reklamowa to świetny sposób na dotarcie do nowych klientów, poinformowanie ich o aktualnych promocjach czy nowych usługach oraz zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy. Doskonałym wsparciem dla akcji marketingowej mogą być również materiały POS, w których produkcji specjalizujemy się w agencji reklamowej Rodan.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl